Rozpoczynamy prace nad mapą Hack&Slash!

Jakiś czas temu, testując różne minigierki dostępne na serwerach Realms, natrafiliśmy na mapę Survivalist. Jest to bardzo prosta gra, w której naszym głównym celem jest przetrwać jak najwięcej, coraz mocniejszych fal atakujących nas ze wszystkich stron zombie. Na całą akcję patrzymy z góry, sterujemy bowiem małym villagerem znajdującym się kilka bloków pod nami. Zainspirowani tym pomysłem postanowiliśmy wykorzystać go swojej następnej mapie!

Mimo, że pomysł zrealizowany w Survivalist bardzo nam się spodobał, to sama rozgrywka jest niewątpliwie dość uboga. Mamy do wyboru kilka klas, lecz zbytnio nie różnią się one między sobą. Dla każdej z nich dostępny jest tylko jeden typ ataku, który aktywujemy kliknięciem myszy. Jest kilku różnych przeciwników, lecz zdecydowanie za mało żeby wsiąknąć na dłużej. Podobnie sytuacja wygląda z dostępnymi mapami. Zainspirowani tym co zobaczyliśmy postanowiliśmy więc zrobić własną mapę tego typu, ale znacznie ją rozwinąć i poszerzyć to co będzie oferować. Zamiast minigry zamierzamy stworzyć mapę hack&slash – rozwiniętą mapę przygodową z bardzo dużym naciskiem kładzionym na efektowne rozwalanie hord napotkanych przeciwników.

Koncepcja projektu

Tak jak już wspomniałem, mapa ma być typowym hack&slashem z widokiem z góry. Na pewno pojawi się linia fabularna, lecz nie zamierzamy jej zbytnio rozgałęziać. Tak więc, questy poboczne mogą się pojawić, ale będą raczej należały do rzadkości. Rozgrywka przewidziana jest dla czterech graczy, lecz na mapie będzie można grać również samemu, dzieki botom ze specjalnym napisanym przez nas AI. Do wyboru będziemy mieli jedną z czterech klas – barda, wojownika, strzelca, oraz maga. Każdy z nich będzie nam oferował sześć umiejęności o różnej sile, zasięgu rażenia, czasie regeneracji, itd. Będą oni również różnili się szybkością poruszania, ilością życia i czasem jego regeneracji, oraz ich historią, którą stopniowo będziemy poznawali grając. Na swojej drodze gracze napotkają wielu przeciwników, z których każdy będzie w jakiś sposób wyjątkowy. Większość z nich będzie działała, dzięki mniej lub bardziej skomplikowanemu AI. W grze pojawią się też przeciwnicy znacznie mocniejsi – nie może przecież w hack&slashu zabraknąć porządnego bossfighta!

AI w Minecraft

Istnieją dwa podejścia jeśli chodzi o tworzenie stucznej inteligencji w Minecrafcie. Obie techniki mają swoje zalety, jak i wady, dlatego każdy musi sam wybrać, to co odpowiada mu najbardziej. Możemy albo wykorzystać istniejące już zależności pomiędzy mobami (zombie goni villagera, creeper ucieka przed kotem, itd.), albo napisać te zależności samodzielnie – całkowicie od zera. Druga opcja jest oczywiście o wiele bardziej skomplikowana, ale oferuje nam dużą swobodę we wprowadzanych zachowaniach. My zdecydowaliśmy się skorzystać z obu technik, bo o ile do zwykłego śledzenia naszego bohatera przez przeciwników można wykosztać zombie i villagerów, to w przypadku bardziej zaawansowanych ataków, jak np. zaklęcia, czy ataki dystansowe, musieliśmy napisać je sami. Tworzenie AI nie należy do prostych zadań, bo poza rozpisaniem samej zależności, wymaga od nas również stworzenia wielu dodatkowych narzędzi takich jak np. wyszukiwanie trasy, system priorytetów, system śledzenia gracza, itp.

Kiedy premiera?

Staramy się, żeby mapa była prosta do zrozumienia dla nowych graczy, jednak tak jak widać nie oznacza to, że jest ona prosta do stworzenia. Prace nad mapą trwają i mimo, że zrobione jest już na prawdę dużo, to przed nami jeszcze masa roboty. Musimy stworzyć historię i questy, dodać bossów, kolejnych przeciwników, skończyć AI dla botów zastępujących graczy, itd. Naszym celem jest wydanie mapy w ciągu kilku pierwszych tygodni po wydaniu pełnej wersji 1.13 i miejmy nadzieję, że uda nam się to osiągnąć!

Chcielibyśmy bardzo podziękować naszym patronom – Kemotowi oraz Blackiemu, za wpieranie naszej grupy. Wszystkie wpłacane pieniądze wykorzystywane są w celu rozwoju naszej grupy, m.in. zakupu serwerów na których tworzymy mapy. Staramy się, żeby wszystkie nasze mapy były jak najwyższej jakości i takie wsparcie znacznie ułatwia nam osiągnięcie takiego poziomu. Jeśli i ty chciałbyś zostać naszym patronem, możesz to zrobić klikając pomarańczowy guzik po prawej stronie ekranu.

Patreon

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *