Sorcerer's Book 2

Sorcerer’s Book 2 jest mapą mini-game, która pozwoli ci przejść do świata magii w Minecraft! Ponad 100 dostępnych zaklęć, wiele różnych trybów i możliwość gry zarówno w trybie single, jak i multiplayer to jedynie część z jej atutów. Zbierz więc znajomych, wgraj mapę na serwer i wejdź razem z nimi do świata Sorcerer’s Book 2!

Trochę historii

Dawno, dawno temu… w roku 2014, pracowałem nad pewną mapą – Magic Dungeons. Prace nad tamtym projektem rozpocząłem kiedy zorientowałem się, że można, wykorzystując komendę /scoreboard, w dość łatwy sposób sprawdzać czy gracz wpisał w książkę jakiś konkretny tekst. Uznałem to za coś tak niesamowitego, że od razu chciałem to jakoś wykorzystać i pierwszym pomysłem, który wpadł mi do głowy była magiczna księga! Wpisz zaklęcie, wciśnij odpowiedni przycisk i patrz jak twoi przeciwnicy giną w płomieniach. Pokonując coraz to kolejne fale mobów, odblokowywaliśmy nowe zaklęcia. Trzy areny, każda składająca się z pięciu poziomów i walki z bossem. Dostępnych było niewiele ponad 20 zaklęć…

Jakiś czas później, w roku 2017, postanowiłem wrócić do pomysłu, na który wpadłem trzy lata wcześniej (co ciekawe do teraz nie widziałem nikogo kto zastosowałby podobny mechanizm na jakiejś swojej mapie). Tym razem zdecydowałem się jednak na nieco inne podejście. Zamiast zmuszać gracza do odblokowywania coraz to kolejnych zaklęć, przez przechodzenie dość trudnych poziomów, dałem mu od samego początku możliwość korzystania ze wszystkich zaprogramowanych zaklęć. Był jednak jeden mały haczyk – gracz musiał zgadnąć skrót zaklęcia. Poza tą zmianą dodałem też wsparcie multiplayer (co dało nam możliwość dodania takich trybów jak PvP, czy MOBA) i zwiększyłem liczbę dostępnych zaklęć około trzykrotnie (wykorzystując przy tym różne niedostępne w 2014 roku techniki, np. ray casting 2D)! W ten sposób powstało Sorcerer’s Book!

Sorcerer’s Book było dobre, ale mogło być jeszcze lepsze. Po wydaniu mapy dostałem wiele wiadomości na temat tego co ludziom się podoba, a co woleli by żeby usunąć. Stwierdziłem więc, że do projektu jeszcze kiedyś wrócę. Jak widać po dacie wydania Sorcerer’s Book 2, nie trzeba było zbyt wiele czasu, bym się za to zabrał.

Co nowego w części 2?

Do prac nad częścią drugą postanowiłem wciągnąć kilka osób z naszej ekipy – SecondLife’a, Nusiqa, oraz Maxaxika. Razem zwiększyliśmy liczbę zaklęć do ponad 100 i dodaliśmy wiele ciekawych trybów. Na mapie pojawiło się też kilka nowych dość ciekawych mechanik – w tym ray casting 3D, napisany przez Nusiqa specjalnie na potrzeby naszej mapy, który jest podstawą działania wielu z zaklęć! Dzięki niemu mogą działać wszystkie zaklęcia z efektami występującymi w miejscu patrzenia się gracza. Obsługuje on też wszystkie pociski, w tym również i te samonaprowadzające. Mechanika ta pozwoliła nam również na stworzenie pocisków odbijających się od różnych powierzchni, czy magicznych barier!

Poza dodaniem nowych zaklęć, zmodyfikowaliśmy nieco system ich poznawania. Od teraz wszystkie moby w trybie PvE mają szansę na wyrzucenie z siebie kartki z magicznej księgi, która po podniesieniu odkryje dla nas jedno z nieznanych jeszcze zaklęć. Można też odkrywać zaklęcia tak jak w poprzedniej części – po prostu je zgadując, nie jest to jednak już koniecznością. W celu łatwiejszego śledzenia odkrytych zaklęć wykorzystaliśmy system osiągnięć wbudowany w grę. Umieściliśmy tam, dzieląc na kategorie, wszystkie poznane czary, wraz z ich krótkim opisem. Jest to bardzo pomocne, zważając na to, że jest ich do poznania już dość dużo.

Samo rzucanie czarów też zostało ulepszone! Od teraz poza zwykłym uruchamianiem zaklęć wpisując ich skróty w książkę, mozemy również skorzystać z opcji przypisywania czarów do ośmiu slotów na naszym pasku. możemy to zrobić, albo w lobby, albo podczas fazy odliczania przed grą, lub między rundami (we wszystkich przypadkach przypomina nam o tym różowa poświata dookoła ekranu). Przypisane zaklęcia uruchamia się po prostu wciskając przycisk wyrzucenia przedmiotu. Znacznie przyspieszyło to rozgrywkę i pozwoliło na skuteczniejsze korzystanie z zaklęć, które wymagają od rzucającego o wiele większej celności.

Kilka ciekawostek

Sorcerer’s Book 2 jest obsługiwane przez 5422 funkcje zawierające ponad 18 000 komend. Około połowa z linijek kodu jest odpowiedzialna za działanie zaklęć (1037 funkcji, czyli średnio ok. 8,7 komendy na funkcję), reszta natomiast to narzędzia takie jak np. ray casting. Spora część komend została wygenerowana przy pomocy napisanych przez nas programów. Było to w zasadzie wymagane, zważając na to że trzeba było zbudować cały system obsługujący rzucanie, bindowanie i odblokowywanie zaklęć. Inną ciekawostką może być również fakt, że część tekstur (ikony poszczególnych zaklęć) też została wygenerowana automatycznie! Wszystkie wspomniane programy zostały napisane w czterech różnych językach – Java, R, Python oraz AWK.

Wejdź w świat magii w Minecraft!

Gorąco zachęcam do pobrania mapy i wypróbowania zaklęć samemu. Jest przy tym naprawdę masa zabawy, a jeszcze ciekawiej robi się kiedy mapę wrzuci się na serwer i zaprosi na niego znajomych. Pojedynki PvP potrafią być naprawdę emocjonujące! Mapa przeznaczona jest dla od jednej do tyle-ile-uciągnie-twój-serwer osób, ale osobiście nie polecam na słabszych maszynach przekraczać granicy 10 graczy. Sorcerer’s Book został już przetłumaczony na język polski – wystarczy, że włączysz ten język w opcjach gry. Na co więc czekasz? Pobierz mapę i wejdź do niezwykłego świata magii w Minecraft!

 

Patreon

Komentarze do “Sorcerer's Book 2” (11)

  1. Cześć… Mam mały problem… Otóż, mapa jest świetna i świetnie się przy niej bawię, lecz niechcący wyrzuciłem książkę do rzucania zaklęć, a jak brałem nową za pomocą komend, to inna nie działała. I teraz mam pytanie – jest jakieś rozwiązanie, czy muszę reinstalować mapę? A jeśli ta druga opcja, to myślę,że powinniście dodać coś w razie takich sytuacji.
    Pozdrawiam 🙂

    1. Z tego co kojarzę wystarczy, że rozpoczniesz nową grę. Na jej początku powinieneś dostać nową książkę. Podobnie zresztą dzieje się też chyba po śmierci 🙂

    1. You need to unzip the world save. It’s in „§fby CmdBlockPL§r.zip” (zip file inside the zip file that you have downloaded).
      Put the content of the filie in „…/.minecraft/saves/”. Make sure that you don’t have „§fby CmdBlockPL§r” inside another „§fby CmdBlockPL§r”.
      You should end up with something like that:
      „…/.minecraft/saves/§fby CmdBlockPL§r”
      and inside this directory you should have „advancements”, „data”, „DIM1” …and other stuff.

  2. It does not work. When I start op the map, all the spells are just diamond hoes and there is no description of what it does, and I have a pumpkin on my head

    1. You need to use resource pack that we prepared for this map. It’s called „MagicStuff.zip” you can find it in zip file that you downloaded. Just put „MagicStuff.zip” in …\.minecraft\resourcepacks and than select it in game in „Options” -> „Resource packs…”.

    1. You can check all of your unlocked spells in the advancement tab. You can get to it from options or by hitting „L” key (default) in the game. It will be also good to mention that we have changed the name of Advancement tab to „Sorcery and You”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *