TowerHour

TowerHour to mini-game łączący w sobie mapę tower defence z elementami strategii czasu rzeczywistego. Twoim celem jest zniszczenie zamku przeciwnika, zanim on zrobi to z twoim. Stawiaj budynki, odpieraj kolejne fale jednostek i atakuj, by pozostać ostatnim na placu boju i odnieść spektakularne zwycięstwo!

Zarządzaj, buduj, walcz!

Już od bardzo długiego czasu chodził nam po głowach pomysł stworzenia jakiejś gry strategicznej w Minecraft, ale idea połączenia jej z mapą typu tower defence przyszła nagle, podczas prac nad jednym z innych projektów. Podstawowe zasady opracowaliśmy w ciągu jednego wieczora. Chcieliśmy by były proste, ale jednocześnie oferowały możliwość tworzenia dostatecznie dużej liczby taktyk, by rozgrywka za szybko się nie nudziła.

Dodaliśmy więc trzy rodzaje jednostek – konnicę, pikinierów i łuczników, z których każda ma jakieś swoje wady i zalety. Konnica jest szybka, ale zostaje szybko pokonana przez pikinierów, łucznicy mogą strzelać zza innych jednostek, ale są bardzo podatni na ataki konnych, itd. System jest trochę podobny do klasycznej gry w Papier, kamień, nożyce i dzięki temu, każdy gracz jest go w stanie dosyć szybko przyswoić.

Poza jednostkami mamy też do dyspozycji zaklęcia, które dodają znacznej głębi naszym taktykom. Możemy zniknąć z oczu przeciwnika w kluczowym dla nas momencie, wywołać wojnę domową przejmując jednostkę na wrogim terytorium, lub naprawić jedną ze swoich wież, by efektywniej wykorzystać zainwestowane w nią monety.

Jeśli chodzi zaś o budowanie, to w naszym państwie pojawić się mogą: wcześniej już wspomniane, wieże broniące jego granic, wioski dzięki którym zyskamy monety, oraz kapliczki będące źródłem many. Początkowo chcieliśmy stworzyć znacznie bardziej skomplikowaną ekonomię – dodać łańcuchy produkcyjne, oraz wiele różnych surowców możliwych do zebrania i przetworzenia. Stwierdziliśmy jednak, że byłoby to wbrew zakładanej przez nas na początku prostocie całego projektu i odeszliśmy od tych pomysłów.

Wyzwania mapmakera

Prace nad TowerHour trwały z przerwami przez kilka miesięcy. Wydaje się że dużo, prawda? Parę miesięcy na coś, co przecież miało być tak proste? No cóż, stworzenie podstawowych mechanizmów zajęło tylko tydzień. Resztę czasu pochłonęły testy i poprawianie błędów, tworzenie modeli, muzyki, programowanie aren, dodanie możliwości tłumaczenia mapy na wiele języków, stworzenie interaktywnych tabliczek w lobby… Lista wydaje się ciągnąć w nieskończoność.

Tworzenie map to wielowymiarowy proces i należy o tym pamiętać, jeśli ktoś chce się tym zająć i robić to dobrze. Można dostarczyć graczom coś co (pod względem mechaniki) działa, ale pod wszystkimi innymi względami jest niedopracowane, tylko po co? Kto w końcu chciałby grać w TowerHour, w którym jednostki byłyby stojakami na zbroje z mieczem, czy łukiem w ręku.

Pobierz i zagraj z przyjaciółmi

Mapa przeznaczona jest dla 2-4 osób (istnieje też tryb widza, dla nadmiarowych graczy). Zbierz więc znajomych, wrzuć mapę na serwer i niech wygra najlepszy!

TowerHour został już przetłumaczony na 12 języków, w tym język polski! Wystarczy wybrać w opcjach gry ten język, a teksty na mapie automatycznie się zmienią.

 

Patreon

Komentarze do “TowerHour” (8)

  1. Hej Pszemek, czy mógłbyś powiedzieć czy da się zrobić miecz którym po uderzeniu jakiegoś moba lub gracza dostaje on efekt obumierania (withera)? Proszę pomóż. Potrzebuje do mapki escape ale nigdzie nie mogę znaleźć. Mógłbyś nawet zrobić o tym odcinek (myślę że był by nawet popularny bo nigdzie tego nie mogę znaleźć) ale proszę tylko o to że byś odpowiedział. Prosiłem Zio ale nie odpowiedział.

    1. Kiedyś dało się zrobić całkiem nieźle działającą wersję, która po drobnych przeróbkach powinna działać też teraz (https://www.youtube.com/watch?v=OC-fbKL7G2E). Zdaje mi się jednak, że dałoby radę zrobić ten system nieco lepiej wykorzystując advancmenty. Jak będę miał chwilę wolnego czasu to postaram się coś pokombinować. Możliwe, że nagram to co uda mi się napisać 😉

    2. Mógłbyś Pszemo to przerobić? Niestety nie umiem tego przerobić na najnowszą wersje a bardzo tego potrzebuje do mojej mapy (jak ją zrobie to na pewno Tobie ją wyśle). Widząc Sorcerer’s Book 2 jestem pewny że to dla ciebie byłoby bardzo proste. Mam nadzieje że mi pomożesz (od dawna Ciebie subskrybuje na YouTube więc jeśli zrobisz o tym odcinek od razu go obejrzę). Na wersje 1.13.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *